Jak każdy wie dla moich sklepów stworzyliśmy jeden zbiorczy program partnerski znajdujący się pod adresem http://partnerzy.cashnet.pl. Każdy też wie, że jest on niedopracowany pod kilkoma względami. Naturalnie prowizje zlicza poprawnie i tu wszystko jest jak najbardziej okey, ale z głosów partnerów jasno wynika czego potrzebują – chcą możliwości stawiania kopii sklepu bo kończą im się punkty w SWL ;). Prawda jest taka, że tego typu kopie dużo dla was nie zarobią. Nie oszukujmy się – nie po to sztaby ludzi od usability doskonalą w dużych sklepach/serwisach każdy pixel, żeby potem kopia sklepu na darmowym szablonie miała taką samą konwersję. Dużo lepiej jest udawać niezależne źródło, które tylko poleca dany sklep/produkt. Dziś postaram się napisać przykładowy plan działania w pp gustowna.pl. Będzie to trochę uproszczony wykład, ale może kogoś zainspiruje do spojrzenia na temat z innej strony.

Wg. opinii wygłaszanych w niektórych tematach na PiO ‚bielizna’ to hasło trudne. Ponoć jedno z trudniejszych w sieci. Coś w tym racji jest, chociaż wszystko da się zrobić odpowiednim nakładem czasu, pieniędzy i pracy. Ale partner to bestia leniwa i niecierpliwa i nie będzie chciał czekać 2 lat na efekty.  Jedziemy… 🙂

1. Korzystając z narzędzia adwords do słów kluczowych sprawdzamy rozwinięcia hasła ‚bielizna’, które nadają się na stworzenie o nich osobnej strony. Haseł warto wybrać jak najwięcej, dla przykładu podam tylko kilka:

bielizna ciążowa, bielizna nocna,  bielizna termoaktywna, bielizna ślubna, bielizna modelująca, bielizna dla puszystych

Wybraliśmy 6 haseł, kupujemy 6 domen i podpinamy je najlepiej pod różne IP (ale nie koniecznie). Na każdej domenie instalujemy ulubionego CMS’a (np. WordPressa) i wrzucamy tam unikalny szablon.

2. Treść na stronie.  Proponuję na każdej stronie dać kilka stałych tekstów dotyczących danego zagadnienia np. o tym jak ważna jest odpowiednia bielizna w dniu ślubu, albo o tym jak to ciężko zdobyć odpowiedni rozmiar XXXXX…XL :). Będą to teksty poboczne, a główna część strony to po prostu kilkanaście wpisów/postów. Każdy taki wpis zawiera krótki opis konkretnego modelu/kompletu bielizny wraz z linkiem partnerskim. Opis wyglądający na opinię.

3. Linkowanie. Tu należy być cierpliwym. Takie 6 stronek najlepiej pozycjonować sobie powoli np. korzystając z linkme i w końcu pojawią się ciekawe pozycje i pierwsza sprzedaż. Linkować należy z dwoma lub więcej anchorami. Np. dla strony o bieliźnie ślubnej polecam „bielizna ślubna” oraz samo „bielizna”. Dlaczego? Ano dlatego, że ta strona ma też służyć jako zaplecze dla czegoś większego ;).

4. Coś większego :). Stawiacie kopie sklepu, ale nie jakieś soapowe twory tylko sklep z ofertą i linkami partnerskimi. Takie coś dużo lepiej konwertuje od pseudo sklepu. Dopracowaną kopię pozycjonujecie pod ‚bielizna’ na wszelkie znane sposoby +wstawiacie też linki do niej na zaplecze bieliźniane, które wcześniej stworzyliście.

Efekt? Macie obsadzonych wiele niszowych fraz i do tego tworzycie zaplecze pod pozycjonowanie frazy głównej. Zyski są zależne od skali, ale raczej nie ma możliwości aby nie generować w ten sposób kilku zamówień dziennie.

Koszty. Nie ma co ukrywać, że 6 stron to mało. Załóżmy, że będzie ich 30 sztuk.

– 30x 24 zł rocznie za domenę globalną =  720 zł

– 30 adresów IP – kosztują ok 2 zł za sztukę miesięcznie przy własnym dedyku = 720 zł rocznie

– treść na strony – jesteśmy leniwi 😉 – 30 stron * 20 tekstów * 2 zł za tekst (niecałe 1000 znaków) =  1200 zł jednorazowo

1440 zł rocznie to niecałe 4 zł dziennie, więc prowizja od 1 małej sprzedaży. Przy obsadzeniu kilkudziesięciu niszowych haseł i obsadzaniu głównego, codziennie będzie kilku nowych klientów +z czasem wieczna prowizja od tych starych.

Dodatkowo na tych stronach zawsze warto wstawić sobie adsensa. Stawki za kliki powinny być sensowne i jest to jakiś dodatkowy sposób choćby na pokrycie kosztów.

Przy założeniu, ze teksty zlecamy, pracy przy takim procesie jest na max. kilka godzin, a zyski jakie z tego płyną w połączeniu z wieczną prowizją są praktycznie nieograniczone :). No i biorąc pod uwagę fakt, że linkujemy z SWL linków stałych można powiedzieć, że pozycja i przychody są względnie trwałe i że jest to generator dochodu pasywnego.

Pamiętajcie też, że warunki współpracy na poziomie prowizji 6% są warunkami wstępnymi. Jeśli ktoś generuje sporo sprzedaży nie widzę problemu, aby wynegocjować wyższy procent :).